Verzendkosten, modellen, betaalmethoden & levertijden

Samples en modellen:

Let op: wij nemen niet alle modellen retour. Wilt u een zichtzending lees dan paragraaf “Toelichting aanvraag monsters & modellen” op deze pagina.

Belangrijk t.a.v. Particulieren: lees aub onze toelichting onderaan deze pagina.

Levertijden:

  • Blanco monsters en modellen ± 4 a 5 werkdagen.
  • Producten met een bewerking zoals borduren of drukken ± 5 tot 10 werkdagen, vanaf goedkeuring offerte en bij goed aangeleverd artwork.
  • Spoedleveringen blanco monsters en modellen, ± 2 a 3 werkdagen (soms meerprijs).
  • Spoedleveringen met een bewerking zoals borduren of drukken ± 4 tot 5 werkdagen, vanaf goedkeuring offerte en bij goed aangeleverd artwork (soms meerprijs).
  • Superspoed leveringen, met een bewerking zoals borduren of drukken ± 2 werkdagen, vanaf goedkeuring offerte en bij goed aangeleverd artwork (altijd meerprijs).

Verzendkosten & aflevermethode:

  • Afhalen Assendelft;
    blanco orders € 4, 95 v.a. € 250, –
    en orders met drukwerk of borduring gratis.
  • Normale zending NL. 24/48 uur service € 9, 95 (franco v.a. € 495,- ex btw)
  • Express zending NL. DHL next day
    service voor 11.00 uur € 19, 95
  • Koerier regio Zaanstad (t/m 12 km*) € 29, 50
  • Koerier overig € 1, 25 per km*.

(*enkele reis afstand).

Buitenland afleveringen en speciale wensen op aanvraag.

Betaalmethode:

Omdat wij haalbaarheid van uw ontwerp en voorraden vooraf checken krijgt u eerst een orderbevestiging waarna u pas kunt overmaken (vandaar geen Ideal, Paypal etc.).

  • Vooruitbetaling;
    op banknummer: NL55 INGB 0005 9318 41 t.n.v. Promotional Industries. Op de orderbevestiging staat het klant- en ordernummer, deze aub vermelden bij de overboeking.
  • Pinnen bij afhalen (á contant mag, maar a.u.b. gepast er is weinig wisselgeld in huis).

Betaaltermijn:

  • ZZP en MKB dienen 2x vooruit, c.q. bij afhalen te betalen, daarna kunt u een betalingstermijn aanvragen.
  • Van verenigingen kunnen alleen bestuurders een betalingstermijn aanvragen.
  • Multinationals, overheid en gelijkwaardige instellingen kunnen “30 dagen per bank” aanvragen.
  • Particulieren; uitsluitend d.m.v. vooruitbetaling via bankoverschrijving.

We behouden ons te allen tijde het recht voor om vooruitbetaling of zekerheid te vragen, ongeacht eerdere toezegging van gegunde betalingstermijn. Zie specifiek artikel 7 van onze
algemene leveringsvoorwaarden.
.

Toelichting aanvraag monsters & modellen:

Wij nemen van de meeste (huis) merken samples en modellen retour maar niet van alle merken en productgroepen.

Waarom is dit?

Bijvoorbeeld ondergoed nemen wij niet terug om hygiëne redenen. Daarnaast zijn wij geen voorraadhoudend bedrijf, we bestellen dagelijks bij importeurs, vaak buiten Nederland.

Sommige nemen monsters terug, maar niet allemaal. Dit houdt in dat retour sturen en weer in voorraad nemen ofwel niet mogelijk is, of veel kosten met zich meebrengt. De ervaring leert dat in goed overleg kosten toch beperkt kunnen blijven of dat er soms een alternatief is waar geen retour beperking voor geld. Dus neemt u gerust contact op bij twijfel.

Enkele van de merken die wij wel retour nemen:

Lemon & Soda, James Nicholson, Gildan, Stedman, Hakro, Fruit of the Loom, B& C, Jassz, Result, Russel, Myrtle Beach, Fruit of the Loom

Merken of productgroepen die wij niet retour nemen:

Portwest, AWD, paraplu’s, ondergoed, Rhino, Premier, craft.

Samples en modellen die u wel kunt retourneren:

Wij kunnen u monsters op zicht leveren mits u onze onderstaande aanwijzingen respecteert:

  • Vraag voordat u besteld nader advies bij de verkoop, wij weten vaak al meer te vertellen over hoe bepaalde merken/modellen vallen en of ze geschikt zijn voor het doel dat u voor ogen hebt.
  • Bestel eerst 1 monster om te beoordelen voor u een hele passet of verschillende maten besteld.
  • Indien u meerdere kleuren wenst te zien, vraag dan om een kleurkaart en maar 1 monster.
  • Modellen en monsters schoon houden, laat labels en kaartjes zitten
    en altijd in de originele verpakking terug.
  • Ondergoed en sokken kunnen in verband met hygiëne niet teruggenomen worden.
  • Wij hanteren een ruime maximaal 4 weken retour termijn, daarna is retour niet meer mogelijk.

Retourprocedure:

  • Retourzendingen gelieve eerst aan te melden of sluit een kopie van de originele pakbon bij.
  • Retourzendingen altijd frankeren (ongefrankeerd zendingen worden altijd geweigerd).
  • Bij het plaatsen van een in verhouding redelijke order betaalt u verder niets, de monsters en toezendkosten zullen wij dan crediteren (onder voorbehoud).

Belangrijke opmerkingen t.b.v. Particulieren:

Onderstaande opmerkingen gelden met name voor onbedrukte kleding orders, voor drukwerk en borduurwerk bent u bij ons aan het juiste adres:-)

  • Wij zijn een groothandel en niet ingesteld op leveringen van onbedrukte kleding aan particulieren, zo nemen wij geen losse monsters terug en kunt u geen kosteloze op zicht zendingen krijgen. Als de kleding dus niet past dan heeft u een probleem. Wij raden u als particulier met klem aan om bij Wehkamp of dergelijke detaillisten uw onbedrukte kleding te bestellen.
  • Toch komt regelmatig de vraag i.v.m. het al bekend zijn met de pasvorm en de maat van een specifiek model, of het niet elders verkrijgbaar zijn van een bepaald artikel of we niet alstublieft toch willen leveren.
    Wat ons betreft kan dat, maar houdt u dan rekening met de beperkingen van onze service, als u dit niet wenst, en dat is uw goed recht, dan gelieve geen order in te geven.
  • U behoudt te allen tijde uw garantie van 1 jaar op de goederen. Voor garantie aanspraken dient u voor eigen kosten
    zorg te dragen voor het terugleveren van de goederen. Daarna verzorgen wij de rest, ook het eventueel kosteloos opnieuw opsturen.
  • Doet u zich niet voor als bedrijf of instelling.
    Wij kunnen niet zien wie of wat er achter de knoppen zit, maar u zet ons op het verkeerde been en de extra service, coulance of rechten die we in enkele gevallen kunnen en moeten bieden aan een particuliere consument verspeelt u hiermee!

Wij hopen met deze uitleg voor particulieren teleurstelling te voorkomen.